Полезная информация

Як прибрати свій номер із бази обдзвону?

03.09.2022

Постійні дзвінки з незнайомих номерів, коли при відповіді Вас намагаються переконливо умовити зробити замовлення або скористатися тими чи іншими послугами, можуть викликати подразнення і обурення. Особливо докучливими можуть виявитися вхідні виклики, за яких пропонують зовсім непотрібні товари, і ви явно ніколи не зверталися до конкретного магазину, фірми тощо. Чому так відбувається? Просто ваш телефонний номер потрапив до бази для обдзвону.

Щоб позбавитися непотрібних дзвінків і дізнатися, як прибрати свій номер з бази обдзвону колл-центру або якоїсь компанії, інтернет-магазину, потрібно, перш за все, зрозуміти, як контакти в такій базі опинилися.
Як утворюється база?

Будь-які бази з контактами з'являються двома способами:

 1. Легальний. Менеджери компанії та кол-центри збирають БД із відкритих джерел. У разі юридичних таких джерелами стають довідники компаній міста, сайти-агрегатори, офіційні сайти конкретних організацій, публікації у ЗМІ, реклама. Якщо ж мова йде про фізичних осіб, то тут все складніше, оскільки законно використовувати контакти для реклами, телефонних продажів не можна, а ось отримати телефонні номери цілком можна. Соціальні мережі, майданчики для продажу б/в речей (Юла, Авіто та ін.), реклама в інтернеті послуг фізичної особи, зареєстрованої як самозайнята – ось деякі з прикладів, звідки будь-хто може отримати ваші контакти.
 2. Нелегальний. Актуальні бази даних осіб, які задовольняють тим чи іншим критеріям (стаття, вік, місце роботи або навчання тощо), високо цінуються на "чорному ринку". У зв'язку з людським фактором та бажанням отримати легкі гроші люди, які мають доступ до такої інформації, можуть продавати бази. Рідше, але через технічні збої також можливий витік інформації. Ще один варіант нелегального збору даних – крадіжка БД хакерами.

Не варто забувати і про ситуацію, коли людина добровільно надає свої дані для дзвінка. Проста реєстрація на сайті або підписання угоди при отриманні бонусної картки у великій торговій мережі, і вже зовсім скоро починають надходити дзвінки. Причому, звертатися можуть не тільки від конкретного ресурсу в мережі (новинний сайт, інтернет-магазин, пошукова система, кредитна організація тощо) або супермаркету, а й від зовсім інших компаній і фірм. Дозволяючи обробку персональних даних, людина рідко уважно читає умови угод, а іноді може вказуватися, що його персональними даними можуть користуватися і партнери компанії, сайту. Тобто. видалити свій номер із бази даних буде вже складніше, коли він потрапить до таких "партнерів".

Як себе від цього уберегти? Розповість Інна Старожукова, експерт.
У вік стрімкого розвитку інформаційних технологій та комунікацій неможливо повністю обмежити себе від зовнішнього світу, а це означає, що ваші контакти рано чи пізно можуть потрапити і до операторів кол-центру, і до несумлінних співробітників банків, магазинів, які захочуть продати базу. Можна лише мінімізувати негативні наслідки та знизити кількість набридливих дзвінків. Ось деякі з рекомендацій для фізичних осіб:

 - За будь-яких реєстрацій та укладання угод уважно читайте умови. Якщо текст має рядок такого плану: "Приймаючи умови, ви дозволяєте обробку ваших персональних даних для …", то подумайте – чи потрібна вам обов'язково ця реєстрація чи можна обійтися без неї?
 - Намагайтеся не вказувати у відкритих джерелах свої контакти. Якщо у вас "відкритий" профіль у соціальних мережах, приберіть з нього e-mail і телефон, зробіть контакти видимими тільки для певних груп (близькі друзі, родичі).
 - Ніколи не повідомляйте свої дані стороннім. Дивно, але при вуличних опитуваннях люди часто забувають про такий найпростіший крок, і повідомляють телефон – наприклад, для участі у розіграші призів та ін.
 - Під час використання торгових майданчиків заведіть окремий номер телефону. Якщо у вас великий обсяг продажу вживаних товарів або ви надаєте послуги як самозайнятий, то краще для цих цілей придбати додаткову SIM-картку.
 - Використовуйте «чорний список». При постійних дзвінках із кількох однакових номерів можна скористатися функцією «чорний список» у мобільному телефоні.

Зрештою, якщо дзвінки надходять від колл-центру, то спробуйте безпосередньо з'ясувати у оператора, звідки в БД з'явилися ваші контакти, і як прибрати свій телефон із баз обдзвону без вашої безпосередньої участі? Зрозумійте, що оператори не мають мети постійно відволікати Вас дзвінками – їм потрібно продати товар чи послугу потенційним клієнтам. Якщо ви до таких клієнтів не належите, то набагато простіше буде прибрати ваш номер з БД, ніж зайвий раз дзвонити та отримувати відмову.

Юридичні особи, зазвичай, зацікавлені у тому, щоб їх контакти були доступні потенційним покупцям, споживачам, користувачам, партнерам. Якщо ж надходить багато нецільових дзвінків, то, можливо, на якомусь майданчику, дошці оголошень, на сайті-агрегаторі були вказані надто загальні категорії та «розмита» інформація про компанію. Ми пропонуємо онлайн тренінги для керівників в Україні безкоштовно.

                         Які можна зробити висновки?

Як висновок можна порекомендувати наступне - розповість Немировський Ігор Борисович експерт:
 - Використовуйте окремий телефонний номер під час реєстрації на різних майданчиках для комерційної діяльності.
 - Спілкуйтеся, а не грубуйте операторам кол-центру – дайте їм зрозуміти, що ви не належите до цільових клієнтів, і оператори самі видалять ваш номер із бази.
 - Не залишайте контактні дані невідомим особам, на сайтах або в магазинах, які більше 1 разів ви відвідувати не плануєте.

Якщо ж контакти потрапили до баз через витік інформації, то це вже справа правоохоронних органів та служби внутрішньої безпеки тих компаній та організацій, де таке сталося.

<< Назад