Полезная информация

Історія Української Асоціації Маркетингу.

23.11.2012

Українська Асоціація Маркетингу почала свою історію в 1997 році, після зборів засновників, що прийняли рішення про створення такої організації. Одним з основних завдань, поставлених на цьому зібранні, було просування і пропаганда маркетингу як науки. Вже 1999 році Українська Асоціація Маркетингу стала всеукраїнською громадською організацією.
Асоціація випускає науково-практичний журнал "Маркетинг в Україні" та проводить тренінги, навчаючи охочих новітнім технологіям в рекламі і маркетингу, а так само курси підвищення кваліфікації для маркетологів.

Що таке маркетинг
Курси підвищення кваліфікації, - для чого вони потрібні сучасному маркетологу? Почнемо з основ. Засновник теорії маркетингу Філіпа Котлера назвав маркетинг видом людської діяльності, спрямованої на задоволення потреб людини за допомогою обміну. Визначення визначенням, але яка функція підрозділу маркетингу в структурі компанії? Маркетинг здійснює бізнес-процеси, направляючи потік товару і послуг від виробника до споживача.

Що таке тренінг
Що таке маркетинг розібралися, а тепер трохи про те, що таке тренінг і зокрема, що таке тренінг для маркетологів і які його основні переваги.
Пішли в минуле часи, коли тренінги були рідкістю, в даний час тренінги є важливою частиною кадрової політики багатьох фірм і компаній. Найчастіше, керівники компаній, вдаючись до послуг тренерів, не мають інформації про те, яким повинен бути тренінг, про справжні можливості навчання через тренінг. Тренінг - це, перш за все, освоєння технік, спрямованих на ефективну професійну діяльність. Основна ідея бізнес-тренінгу: навчання бізнес-технологій, необхідним для успішного просування на ринку. Якісний тренінг може містити теоретичні лекції та практичну частину, отримані при цьому навички досить стійкі і ефективні при подальшому їх використанні і багато в чому залежать від тренера-консультанта, проводить навчання. Однак, як відрізнити професійного тренера від «продавця повітря»? Професійний тренер повинен грамотно узгоджувати рольові та ділові ігри між собою, а також такі техніки як психогімнастика, мозковий штурм і групові дискусії. Грамотне навчання грунтується на розумінні системи бізнес-процесів, на вмінні аналізувати специфіку будь-якої сфери бізнесу і на вмінні донести все це до слухачів курсу. Одним з найбільш важливих аспектів ефективності групових занять є атмосфера доброзичливості, оптимізму і взаємної симпатії учасників процесу.
Розроблено тренінги трьох видів: комунікативні, тренінги особистісного зростання, галузеві та спеціалізовані тренінги. Тренінги підвищення кваліфікації для маркетологів відносяться до галузевих, зазвичай вони дуже затребувані на підприємствах, що продають товар власного виробництва, а також вони затребувані менеджерами різного рівня.
Чому тренінги виявляються неефективними?
Основні невдачі виникають через відсутність зворотного зв'язку між тренером і учасниками групи, а так само через погану організацію подачі матеріалу.

Модульна програма «Маркетинг»
На тлі негативних відгуків про слабких тренінгах вигідно вирізняється модульна програма «Маркетинг», розрахована на всіх, хто зацікавлений в отриманні кваліфікації управлінця в галузі фінансів, маркетингу, паблік рилейшнз і реклами. Для учасників цієї програми головним придбанням стане прорив у розвитку бізнесу та особистому розвитку, практичні знання, навчання «тут і зараз».
У технологію навчання входять ділові ігри, живі дискусії, презентації, проекти, практикуми, індивідуальні завдання.
Команда практикуючих фахівців, що має досвід успішної практики в різних сферах бізнес, консалтингової та професійної діяльності, охоче ділиться своїми знаннями, навичками та досвідом.

Трохи про тренера Лилик Ірині Вікторівні та тернистому шляху маркетингу в нашій країні
Одним з найсильніших практикуючих фахівців, є Лилик Ірина Вікторівна, доцент, кандидат економічних наук, генеральний директор Української Асоціації Маркетингу, керівник проекту електронного видання «Маркетинг газета». Ірина Вікторівна, яка почала свою кар'єру з асистента кафедри ЕТЛПІ, була і є одним з основних двигунів практичного курсу «Маркетинг» в університетах країни. Як і багато в нашій країні, шлях «Маркетингу» був непростим. Почавши свою історію в 1997 році, як було зазначено вище, з 2005 року Українська Асоціація Маркетингу стала офіційним членом ESOMAR, а Ірина Лилик стала Національним представником ESOMAR в Україні. Починаючи з цього часу семінари та конференції УАМ стали постійним місцем зустрічей практиків і професорів вітчизняного маркетингу. З метою об'єднання для спілкування маркетологів підприємств, представників наукової думки і дослідників, проводиться Міжнародна науково-практична конференція «Маркетинг в Україні». Результати обговорень публікуються в пресі у вигляді тез основних дискусій і доповідей.

У 2000 році Українська Асоціація Маркетингу організувала Клуб викладачів з маркетингу, де обговорюються питання викладання предмета «Маркетинг» в університетах України. Для викладачів щороку проводиться методичний семінар, на цьому семінарі відбувається обмін досвідом та методиками викладання курсу «Маркетинг». За матеріалами семінару в 2005 році була випущена брошура «Професійна освіта в маркетингу: освітньо - кваліфікаційні вимоги». У тому ж 2005 році Українська Асоціація Маркетингу стала діючим членом Європейської Маркетингової Конфедерації.
УАМ завжди підтримувала талановиту молодь, і в 2006 році нею був організований Всеукраїнський конкурс студентських робіт з маркетингу імені Ігоря Ткаченка, талановитого маркетолога і засновника цього конкурсу.
Як ми можемо бачити, шлях практичного викладання предмета «Маркетинг» та маркетингу, як науки, був дуже непростим у нашій країні. Але з року в рік, залучаючи талановитих молодих людей, Українська Асоціація Маркетингу створює все більш серйозну базу для розвитку маркетингу, і тим самим піднімаючи бізнес України на нову сходинку розвитку. Заснований на науковому підході, бізнес країни, сприяє її інтелектуальному і економічному розвитку в сучасному світі нових стандартів та нових технологій.

<< Назад