Полезная информация

Вартість реклами або скільки потрібно витрачати на рекламу (маркетинг)?

22.10.2012

Питання про вартість реклами – це питання яке я чую кожен день – «скільки я повинен викласти грошей своєї компанії на маркетинг і рекламу?». Воно спрямоване корпоративним компаніям, починаючи зі звичайних підприємців і закінчуючи найманими генеральними директорами. На жаль, замість того що б знайти відповідь на це питання, багато хто ігнорують його і сподіваються, що ця проблема вирішиться сама собою.

Дуже часто буває, що нова компанія багато часу hr обучение витрачає на те, щоб задовольнити потреби клієнтів. При цьому вони, як правило, діляться на дві складові: перші не мало докладають зусилля і займаються маркетингом, другі вважають, що при наявності якісного продукту, зможуть обійтися без нього. Це велика омана. Маркетинг необхідний. Питання залишається питанням де взяти так званий «кеш» чи простіше кажучи, будь-які засоби. Я думаю що відповісти на це питання можна так: варто структурувати Ваші доходи і витрати так щоб знайти можливість виділити розумний відсоток від доходу на маркетинг.

Велике питання: скільки?

Немає остаточної відповіді на таке питання, скільки бізнес зобов’язаний витратити на маркетинг, є спільні керівні принципи, при використанні яких, компанія зможе хоч щось побачити і створити якусь розумну формулу, яка буде працювати на неї. Перший крок, який ви повинні зробити – з’ясувати, як реклама впливає на продажі у вашій галузі.

Публічні компанії, які працюють у вашій галузі завжди надають відкриті звіти, які можна сміливо вивчати, подивившись на їхні доходи та витрати на маркетингову діяльність. За допомогою простого розрахунку ви зможете з’ясувати, який відсоток від свого доходу в середньому витрачають публічні компанії маркетинг.

Якщо вам не вдається знайти схожі на вашу публічні компанії, то варто спробувати почати з 5% інвестицій в маркетинг від вашого загального доходу, а потім змінити витрати в бік збільшення або зменшення на основі того, наскільки великим є ваш ринок, як швидко ви хочете рости, які дії приймають ваші конкуренти, і деяких інших факторів, які можуть вплинути на суму інвестицій в маркетинг у вашому випадку. Багато чого при цьому залежить від того, яку продукцію ви продаєте.

Так, якщо ваша маржа вище, ніж у деяких конкурентів, то ви повинні витрачати більше коштів на рекламу. Відмінним прикладом у цьому плані є американський рітейл.

Маркетинг – це не тільки реклама. Природно серйозні компанії витрачають не малі гроші на рекламу. Потрібно розуміти, що не всі компанії дозволяють собі таку розкіш. Комусь потрібно більш простий підхід, у звязку з відсутністю таких коштів. Тут якраз варто згадати, що маркетинг будується не тільки навколо реклами. І про медійну реклаиу можна взагалі забути.

Так, не мало можна отримати за допомогою прямого маркетингу, ну і не забуваємо про активних дій в інтернеті (соціальні мережі, банерна реклама, блоги, спам, спільноти, поштове розсилання), і добре поставлені зв’язки з громадськістю. Так що якщо у вас немає серйозних коштів на масову рекламу, то чому б не звернутися до інших методів маркетингу, які коштують набагато дешевше.

У цілому, визначаючи ваш маркетинговий бюджет, слід виходити не з того скільки потрібно витратити на рекламу або маркетинг, а з того як ефективно витратити ці гроші. Тоді й результат не змусить себе чекати.

<< Назад